Firmy a veřejné instituce poptávají časově omezenou expertní pomoc s projekty, které počítají s nasazením informačních technologií. Motivací těchto klientů je potřeba jistoty zvládnutého projektu a naplnění záměru.
O čem to bývá
- Rozvinutí myšlenky mého klienta do podoby záměru projektu a jeho škálování.
- Nachystání věcné stránky výběrového řízení na dodavatele.
- Koordinace vývoje a implementace.
- Kontrola kvality kupovaného software.
- Řešení krizových situací s dodavateli aplikací.
Zodpovědnost
Před výběrem firmy, která vám vyvine aplikace na zakázku, je potřeba správně definovat záměr projektu a znát jeho rámcovou náročnost. Tady se šetří čas a peníze do budoucna.
Má zodpovědnost spočívá v definici požadavků na aplikaci nebo informační systém tak, aby klientovi skutečně pomohl zrychlit procesy, zpřesnit je nebo případně zlevnit. Jedná se o dialog, během kterého mapujeme původní procesy a navrhujeme ty optimální, které budou aplikacemi podporovány.
Před vypsáním výběrového řízení víme, o jak velký projekt / zakázku se jedná a je tedy možné záměr upravit dle možností a přání klienta a na akci se řádně nachystat (termínově, kapacitami, finančně). Při škálování projektu mám jeho cíle neustále na zřeteli.
Před uzavřením smlouvy na dodání software se účastním setkání s dodavateli, abych rozpoznal jejich silné a slabé stránky a napomohl k výběru toho pravého. Dodavatelům chystám podklady, spolupracuji na upřesnění zadání a plánuji práci, aby projekt proběhl „v čase a kvalitě“.
Pokud se dodavatel klienta dostal do potíží a nestíhí nebo neplní dohodu, je na čase krizové jednání. To má svá specifika a má být založené na (obnovené) motivaci obou stran dotáhnout věci do zdárného konce.